czwartek, 15 lipca 2010

Kolory tęczy


Kiedyś już pisałam o blogach, ale w wielu miejscach znalazłam informacje uzupełniające moją wiedzę w tej kwestii, więc postanowiłam ponowić post.

Czytelnicy blogów, to w większości (53%) osoby między 21, a 35 rokiem życia. Mieszkający głównie w Stanach. Osoby w wieku 20 lat i mniej, to drugi co do wielkości segment i jest to 20% wszystkich czytających blogi. Jeśli chodzi o podział w kontekście płci, to wynik jest niemal równy. Drugim pod względem popularności, rynkiem blogosfery jest Wielka Brytania, ale to zaledwie 4 razy mniej osób, niż w Stanach.

Podział na grupy wiekowe oraz płeć już wspomniałam. A teraz statystyka, która ostatnio rzuciła mi się w oczy. Ostatnio opublikowany raport firmy Harris Interactive mówi, że grupą, która lojalnie i regularnie czyta blogi to osoby o orientacji homoseksualnej. Ponad 50% respondentów z tej grupy czyta blogi o różnej tematyce, głównie blogi informacyjne. Wśród grupy heteroseksualnej, niespełna 40% deklaruje, że czyta blogi. Z raportu dowiadujemy się, że także grupa homoseksualna dużo częściej wybiera serwisy społecznościowe. Niemal 73% gejów i lesbijek deklaruje, że ma swój profil na Facebooku. To znowu więcej od użytkowników heteroseksualnych. Harris Interactive przygotowało raport na podstawie wywiadów na 2,4 tysięcznej grupie respondentów: Amerykanie, w wieku 18+, z których 271 osób deklarowało orientację homoseksualną. To oczywiście badania przeprowadzone w Stanach, ale ostatnio coraz więcej widzę wzmianek o wzroście zainteresowania właśnie grupą LGBT w kontekście planowania kampanii reklamowych. Także w Polsce.

Choćby jakiś czas temu na interaktywnie.com można było przeczytać o reklamie online coraz bardziej gay-friendly. Powstają strony dla homoseksualistów, które promują produkty dla tej właśnie grupy, np. biura podróży. Innastrona.pl, portal informacyjny dla homoseksualistów, notuje około 176 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie, którzy generują prawie 10 milionów odsłon (dane firmy). Można zidentyfikować światowe marki, które także są gay-friendly: coca-cola, apple, levis. Powstała sieć reklamowa skupiająca serwisy dla homoseksualistów.

Szacuje się, że w Polsce mieszka około 2,4 miliona osób homoseksualnych. To osoby wykształcone, dbające o wygląd, wymagające, a także lojalne wobec swoich ulubionych marek, a także tych, które o nich zabiegają.

To duży potencjał dla reklamodawców, którzy jak na razie nie są specjalnie przekonani do targetowania swoich ofert do tej właśnie grupy. A szkoda, bo szacuje się, że ich siła nabywcza to 35 miliardów euro rocznie!

Wiecej na: Harris Interactive, Dziennik.pl, Marketing Charts.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz