
I w dodatku bardziej się opłaca. A co takiego? Moje (i chyba nie tylko) odkrycie jakim są grupowe zakupy w sieci. Może nie tyle zakupy co aukcje. Oferty zwykle dostępne są przez 24h i tylko tyle czasu mamy aby zdecydować się i złożyć ofertę. W Polsce mamy CityDeal oraz FastDeal. Na platformie FastDeal nie mamy limitu, czyli określonej minimalnej ilości uczestników aukcji, aby oferta mogła być zrealizowana. Ja osobiście korzystam z CityDeal. Mam zamiar wykorzystać swoje trzy vouchery w najbliższym czasie, czyli zjeść sushi, pyszne makarony i pójść do fryzjera :)
Na świecie jest kilka innych platform zakupowych. Ta, która osiągnęła największy sukces finansowy - Groupon, jest warta w dzień dzisiejszy $1 bilion. A to dlatego, że pobierają prowizję od wszystkich firm dających ofertę. Wszystkie platformy wspierają swoje działania w serwisach społecznościowych, dodatkowo rozdając pieniądze za każdego nowego użytkownika, który z naszego polecenia zarejestruje się w serwisie.
Dla niektórych firm, wejście z ofertą do platformy grupowych zakupów pomoże zaoszczędzić budżet wydawany na promocję i reklamę. Przekonał się o tym właściciel amerykańskiej firmy oferującej prywatne treningi fitness oraz obozy treningowe (Ortiz Fittness). Do oferty jaką był miesięczny karnet na zajęcia fitness, dodał w gratisie 30 minutowy trening z osobistym trenerem. Zyskał tym samym ponad 80 nowych klientów, bez nakładów na reklamę. Użytkownicy sami promują oferty. Z jednej strony chcą 'zarobić' za polecenie serwisu, a z drugiej - chcą, aby oferta w ogóle doszła do skutku (minimalna ilość uczestników, aby sfinalizować ofertę).
Dla mniejszych firm, które zaczynają na rynku, to świetne rozwiązanie. Umacniają swoją markę wśród grupy docelowej (oferty na przykład raz w miesiącu) i nie ponoszą nakładów na reklamę. Po drugie, lepiej poznają grupę swoich odbiorców. Do głowy przychodzą mi programy lojalnościowe, które firmy mogą prowadzić na własną rękę. Przecież właściciele voucherów pojawią się, aby zrealizować ofertę :)
Ja się wciągnęłam i korzystam dalej. Czekam na ciekawe oferty i kupuje. Oczywiście polecam swoim znajomym ;)
Informacje pochodzą z Mashable.

Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o programy lojalnościowe, to uważam, że każda firma powinna je wykorzystać w swojej strategii rynkowej. Na stronie https://www.przelewy24.pl/blog/jaki-wplyw-na-zachowania-konsumentow-maja-programy-lojalnosciowe można poczytać jakie korzyści niesie wdrożenie u siebie programów lojalnościowych. Przede wszystkim u podstaw programów lojalnościowych leży większe przywiązanie klientów do danej marki.
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o zakupy internetowe, to zawsze zwracam na początek uwagę na dostępne metody płatności, oraz przesyłki. Jeżeli chodzi o te drugie, to przeważnie wybieram jakiegoś kuriera np. https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd. Przesyłki kurierskie przeważnie są szybkie i bardzo bezpieczne. Dodatkowo nadaną paczkę mogę często śledzić na stronie internetowej.
OdpowiedzUsuń