niedziela, 8 listopada 2009

o blogerach

Powołując się na eMarketera i estymacje dotyczące liczby blogerów - w Stanach, w 2009 roku blogowało 28 milionów użytkowników internetu. Z blogerów, którzy zaczynali pisać hobbystycznie oraz dla siebie, wielu z nich bloguje teraz dla koncernów, czy tez po prostu komercyjnie. Zgodnie z badaniami Technorati, blogujący na świecie to głównie mężczyźni, w wieku 18-44, dobrze zarabiający i wykształceni.

Niemal 70% badanych blogerów odpowiada, ze pisze o produktach, czy tez markach na swoich blogach. Głównie piszą wtedy, kiedy coś im się podoba, albo nie. Dotyczy to tak samo produktów, jak i doświadczeń ze sklepami, czy też biurami obsługi klienta.



Prawie 6 na 10 ankietowanych blogerów twierdzi, że są bardziej znani w branży właśnie dzięki swojemu blogowi, a 1/4 wykorzystuje swój blog wysyłając go jako życiorys do potencjalnych pracodawców.

Blogerzy, którzy piszą w celach zarobkowych, odnieśli sukces: 71% zwiększyło postrzeganie swojej firmy, 63% dzięki blogowi mogło sprzedać swoje produkty, 56% zauważyło nawet, ze blog pozwolił ich firmie być postrzeganym jako lider branży.



Negatywne konsekwencje osobiste, takie jak zmniejszenie zaangażowania w pracę zawodową, czy też kłopoty w pracy były dużo mniej powszechne niż na przykład zmiana profesji na taką, która opiera się na blogowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz